Skip to content
Dziś jest: 16 lipca, 2024
Stan powietrza: Brak indeksu (2024-07-16 13:25:10)
Urząd czynny 07:00 - 15:00
Godziny otwarcia: 
Uwaga mieszkańcy! Coraz mniej czasu na złożenie oświadczenia.

Przypominamy o upływającym terminie składania oświadczenia/ankiety na temat zbiorników bezodpływowych (szamb) lub przydomowych oczyszczalni ścieków. Formularze można wypełnić na miejscu w Urzędzie Miejskim w Libiążu lub przesłać skan wypełnionego dokumentu e-mailem do firmy STUDIO MAP (zbiornikilibiaz@studiomap.pl), która tworzy bazę zbiorników bezodpływowych.

Pracownicy firmy mogą również pojawić się w terenie i prosić o wspólne wypełnienie ankiety na miejscu (mają ze sobą  pisemne upoważnienia burmistrza Libiąża). Każdy mieszkaniec może też ściągnąć formularz ze strony internetowej www.libiaz.pl. Jest dostępny TUTAJ.

Wyjaśnialiśmy to już, ale jeszcze raz napiszemy, że gminy są zobowiązane przepisami prawa do sporządzenia inwentaryzacji. Wyniki zostaną wykorzystane przy opracowywaniu obowiązkowego sprawozdania ( obowiązek ten wynika z art.3 ust.5 ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz.U. z 2023 r. poz.1469 z późn. zm.). Sprawozdanie musi być przesłane do końca kwietnia 2024 r. wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska i właściwemu dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. W sprawozdaniu gmina będzie musiała podać szczegółowe informacje na temat m.in. liczby szamb, przydomowych oczyszczalni i ilości ścieków wywiezionych z terenów nieskanalizowanych na zbiorczą oczyszczalnię.  Ważne jest, aby ankiety złożyli wszyscy (w przypadku braku właściciela – lokatorzy). Ankietę należy złożyć również w przypadku budynku niezamieszkałego (pustostany, budynki stare przeznaczone do rozbiórki). Powinni to zrobić także przedsiębiorcy – jeśli posiadają budynki przeznaczone pod działalność gospodarczą.

Co będzie, jeśli zobligowane do tego osoby oświadczenia nie złożą ani nie wypełnią ankiety? To pytanie zadaje wielu mieszkanców. Informujemy, że gmina musi pozyskać takie dane. Prawdopodobnie będzie się to odbywało podczas kontroli nieruchomości – zgodnie z art.6 ust.5a ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2023 r. poz.1469 z późn. zm.).