-
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
Wniosek wraz z załącznikami. Aby poprawnie sporządzić dokumentację należy szczegółowo przeanalizować art.74 ustawy z dnia
3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U. z 2021 poz.2373 z późn. zm.), i tak:Art.74
ust.1 Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć:
- w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 – kartę informacyjną przedsięwzięcia;
- w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia;
- poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie;
3a) mapę, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w ust. 3a pkt 1; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w pkt 4 mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3;
- w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4–5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu, strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej realizowanej na podstawie ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 – mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie;
- uchylony
- wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, z zastrzeżeniem ust. 1a;
7) w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
8) analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. − Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716, 868, 1093, 1505, 1642 i 1873).
ust.1a. Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.
ust.1d. Minister właściwy do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu może określić, w drodze rozporządzenia, formaty danych załączników do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, kierując się potrzebą poszerzania dostępu do informacji o środowisku.
ust.2. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego.
ust.3. Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
ust.3a. Stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1. Przez obszar ten rozumie się:
1) przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar;
2) działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
3) działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
OPŁATY
- 205,00 zł z chwilą złożenia wniosku,
- Od pełnomocnictwa – 17,00 zł
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Zgodnie z art.35 kodeksu postępowania administracyjnego.
Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu /art. 35 § 5 k.p.a./
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie, Państwowe Gospodarstwo Wodne (w Krakowie lub Katowicach) oraz Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chrzanowie są organami opiniującymi „Kartę Informacyjną Przedsięwzięcia” oraz uzgadniającymi realizację przedsięwzięcia na podstawie przedłożonego „Raportu o oddziaływaniu na środowisko”. W związku z powyższym termin załatwienia sprawy przez Urząd ulega wydłużeniu o terminy przewidziane dla w/w procedur.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Libiąża w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.
PODSTAWA PRAWNA
- art.71 ust.2 pkt 1 lub 2, art.75 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko /Dz.U. z 2021r. poz.2373 z późn. zm./
- § 2 ust. 1 i 2, § 3 ust. 1 i,2 i 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko /Dz.U. 2019 poz.1839 z późn. zm./
ZAŁĄCZNIK:
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsiewzięcia
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Ochrony Środowiska
Urzędu Miejskiego w Libiążu
ul. Oświęcimska 52– pokój nr 14 I piętro,
tel. 32 624 92 61
e-mail: os@libiaz.pl
-
NAZWA SPRAWY
OPINIOWANIE I UZGADNIANIE PLANÓW RUCHU ZAKŁADU GÓRNICZEGO
UWAGA
Wyrażanie opinii w sprawie projektów planu ruchu zakładu górniczego sporządzanych przez przedsiębiorców.
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
– Wniosek.
– Plan ruchu zakładu górniczego sporządzony przez przedsiębiorcę lub dodatek do planu ruchu.
– W przypadku planowanej eksploatacji lub jej rozszerzenia mapa powierzchni terenu w rejonie planowanego wydobycia.
OPŁATY
–
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Do 14 dni od daty złożenia dokumentów.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Libiąża w terminie 7 dni od otrzymania postanowienia.
PODSTAWA PRAWNA
– art. 108 ust. 6b ustawy z 9 czerwca 2011r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz.U. Nr 163 z 2011, poz.981 z późn. zm.)
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Ochrony Środowiska\
Urzędu Miejskiego w Libiążu
ul. Oświęcimska 52– pokój nr 14 I piętro,
tel. 32 624 92 61,
e-mail: os@libiaz.pl
-
NAZWA SPRAWY
OPINIOWANIE ROCZNYCH PLANÓW ŁOWIECKICH
UWAGA
Roczne plany łowieckie sporządzają dzierżawcy obwodów łowieckich
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
Wniosek koła łowieckiego o zaopiniowanie rocznego planu łowieckiego wraz z załącznikiem:
– rocznym planem łowieckim na dany rok gospodarczy.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Zgodnie z art.35 kodeksu postępowania administracyjnego
SPOSÓB ODWOŁANIA
Zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie składane w terminie 7 dni od daty otrzymania opinii.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (tj. Dz.U. z 2020 r. poz.1683)
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Ochrony Środowiska
Urząd Miejski w Libiążu
ul. Oświęcimska 52 – I piętro, pokój nr 13
tel. 32/ 624-92-51
e-mail: os@libiaz.pl
UWAGA! Wniosek należy złożyć na dzienniku podawczym przy ul. Działkowej 1
-
NAZWA SPRAWY
ZEZWOLENIE NA UPRAWĘ MAKU I KONOPI
UWAGA
Uprawa maku i konopi przez rolnika jest możliwa na terenie wyznaczonym przez Wojewodę Małopolskiego, po spełnieniu n/w warunków:
– podpisaniu umowy kontraktacyjnej z podmiotem gospodarczym posiadającym stosowne zezwolenie Wojewody Małopolskiego na prowadzenie kontraktacji na terenie naszego województwa,
– otrzymaniu zezwolenia od właściwego ze względu na miejsce uprawy wójta (burmistrza, prezydenta miasta),
– zakupieniu kwalifikowanych nasion do siewu od instytucji kontraktującej.
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
Aby uzyskać zezwolenie Burmistrza Libiąża na uprawę należy złożyć:
- wniosek jak w załączeniu,
- podpisana Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych,
- oświadczenie wnioskodawcy, że dysponuje pomieszczeniem zabezpieczonym przed kradzieżą makówek,
- oświadczenie wnioskodawcy, że nie był karany za przestępstwa, o których mowa w art. 63 lub 64 i wykroczenia o którym mowa
w art. 65 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii, - w przypadku działania przez przedstawiciela należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem,
- inne dokumenty wynikające z przepisów – na wezwanie organu.
OPŁATY
Opłata skarbowa:
- opłata za zezwolenie – 30 zł.
- pełnomocnictwo – 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw notarialnych).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Zgodnie z art.35 kodeksu postępowania administracyjnego
SPOSÓB ODWOŁANIA
Stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Libiąża, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dn. 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2020 r. poz. 2050 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Wojewody Małopolskiego określające powierzchnię upraw maku i konopi włóknistych w poszczególnych gminach – wydawane corocznie,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz.735 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK:
Wniosek o wydanie zezwolenia na uprawę konopi
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Ochrony Środowiska
Urzędu Miejskiego w Libiążu
ul. Oświęcimska 52 – I piętro
pokój nr 13
tel. 32/624-92-51
e-mail: os@libiaz.pl
UWAGA! Wniosek należy złożyć w Biurze Podawczym przy ul. Działkowej 1
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Ochrony Środowiska
Urzędu Miejskiego w Libiążu
ul. Oświęcimska 52 – I piętro, pokój nr 13
tel. 32/ 624-92-51
e-mail: os@libiaz.pl
UWAGA! Wniosek należy złożyć w Biurze Podawczym przy ul. Działkowej 1
-
UWAGA
Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną.
Rejestry psów
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
W celu uzyskania zezwolenia na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną należy złożyć:
- wniosek zawierający wszystkie informacje określone w formularzu wniosku,
- podpisaną Klauzulę informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych – jak w załączniku do wniosku
OPŁATY
Opłata skarbowa w kwocie 82,00 zł za wydanie decyzji (potwierdzenie uiszczenia opłaty należy dołączyć do wniosku)
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Zgodnie z art.35 kodeksu postępowania administracyjnego
SPOSÓB ODWOŁANIA
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Libiąża w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.
PODSTAWA PRAWNA:
– Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (tj. Dz.U.z 2021 r. poz.572 )
– Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne
( Dz. U. z 2003 r. nr 77 poz.687).– Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923).
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Ochrony Środowiska
Urząd Miejski w Libiążu
ul. Oświęcimska 52 – I piętro, pokój nr 13
tel. 32/ 624-92-51
e-mail: os@libiaz.pl
UWAGA! Wniosek należy złożyć na dzienniku podawczym przy ul. Działkowej 1
ZAŁĄCZNIKI
Pobierz plik – Wniosek o wydanie zezwolenia na utrzymywanie psa rasy agresywnej Wniosek o wydanie zezwolenia na utrzymywanie psa rasy agresywnej
-
UWAGA
1) Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje wojewódzki konserwator zabytków.
2) Opłaty za usunięcie drzew lub krzewów ponosi posiadacz nieruchomości.
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
- Aby uzyskać zezwolenie (decyzję) na wycinkę drzew/krzewów przedsiębiorca (w tym osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą) powinien złożyć:
- wniosek z konieczną dokumentacją – jak w załączniku,
- podpisaną Klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych,
- inne konieczne do wydania zezwolenia dokumenty – na wezwanie organu
- Aby zgłosić zamiar usunięcia drzew/krzewów osoba fizyczna powinna złożyć:
- zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew/krzewów – jak w załączniku
- podpisaną Klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych,
- inne konieczne do wydania zezwolenia dokumenty – na wezwanie organu
Uwaga: zgłoszenie
OPŁATY
–
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
W przypadku postępowania administracyjnego dot. wydania zezwolenia (decyzji) terminy określone zostały w art.35 kodeksu postępowania administracyjnego.
Oględziny drzew/krzewów zgłoszonych przez osobę fizyczną do wycinki odbywają się w terminie do 21 dni od daty złożenia zgłoszenia do urzędu. W przypadku sprzeciwu, Burmistrz Libiąża wydaje decyzję w terminie 14 dni od daty oględzin.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Od wydanej decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Libiąża w terminie 14 dni od jej otrzymania.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r., poz. 1098 z późn. zm. ).
- Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów (Dz.U. z 2017 r., poz. 1330).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz.1923 z późn. zm.).
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Ochrony Środowiska
Urzędu Miejskiego w Libiążu
ul. Działkowa 1 – pokój nr 2 parter,
tel. 32 627-13-11 w. 231,
e-mail: os@libiaz.plZAŁĄCZNIKI
Pobierz plik – Zgłoszenie Zamiaru Usunięcia Drzew Przez Osoby Fizyczne Zgłoszenie-zamiaru-usunięcia-drzew-przez-osoby-fizyczne
Pobierz plik – Wniosek O Wycinkę Drzew Dla Podmiotów Wniosek-o-wycinkę-drzew-dla-podmiotów
Pobierz plik – Informacja o wykonaniu nasadzeń: Informacja o wykonaniu nasadzen
-
pobierz plik: Zgłoszenie oczyszczalni do eksploatacji