Skip to content
Dziś jest: 16 lipca, 2024
Stan powietrza: Brak indeksu (2024-07-16 05:10:12)
Urząd czynny 07:00 - 15:00
Godziny otwarcia: 
Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.libiaz.pl

Urząd Miejski w Libiążu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Urzędu Miejskiego w Libiążu.

  • Data publikacji strony internetowej: 2018-12-31
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-06-22

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • brak napisów na filmach dla osób niesłyszących,
  • brak dostępności cyfrowej części plików,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
  • brak obowiązku zapewnienia dostępności dla map,
  • publikacja filmów na stronie przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-17

Deklarację zaktualizowano dnia: 2023-03-23

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Alt + D = wybranie paska adresu (ustawienie focusa na pasku adresu),

Alt + Esc = przechodzenie między elementami w kolejności, w jakiej zostały otwarte,

Alt + Tab = przełączenie między otwartymi aplikacjami,

Alt + P = wyświetlenie panelu podglądu,

Alt + spacja = otwarcie menu skrótów aktywnego okna,

Ctrl + Tab = przełączenie między otwartymi stronami internetowymi,

Ctrl + A = zaznaczenie wszystkich elementów w dokumencie lub oknie,

Ctrl + C = skopiowanie zaznaczonego tekstu do schowka,

Ctrl + D = dodanie aktualnie otwartej karty do zakładek,

Ctrl + ꜜ [strzałka w dół] = przeniesienie kursora na początek następnego akapitu,

Ctrl + ꜛ [strzałka w górę] = przeniesienie kursora na początek poprzedniego akapitu,

Ctrl + Esc = otwarcie menu Start,

Ctrl + F = znajdywanie tekstu na stronie (do pola wyszukiwania wpisujemy wyraz lub frazę i przeglądarka podświetla miejsca, w których ono występuje po raz kolejny),

Ctrl + F5 = odświeżenie bieżącej strony internetowej,

Ctrl + G = przejście (ustawienie focusa) do następnego wystąpienia poszukiwanej frazy,

Ctrl + I = uzyskanie informacji o stronie,

Ctrl + P = wydrukowanie zasobu aktualnie otwartej karty,

Ctrl + W = zamknięcie aktualnie otwartej karty.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z wyznaczonymi osobami:

Katarzyna Furga, mail: dostepnosc@libiaz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 624 92 37.
Marcin Franaszek, mail: dostepnosc@libiaz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 624 92 44

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego na warunkach określonych w ustawie. Zgłoszenie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Na zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób. Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Parking

  1. Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsce przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  2. Miejsce parkingowe jest pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  3. Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 6 metrów.
  4. Parking jest bezpłatny.

Pies asystujący

  1. Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  2. Zapewniamy wodę dla psa.

Wejście do budynku

  1. Do wejścia prowadzą schody (4 stopnie).
  2. Stopnie są oznaczone kontrastowo.
  3. Przy schodach znajdują się poręcze.
  4. Do budynku oprócz schodów z obustronną poręczą prowadzi pochylnia o nachyleniu 6%.
  5. Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie.
  6. Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej.
  7. Przy wejściu do budynku umieszczony został dzwonek umożliwiający w razie potrzeby kontakt z pracownikiem urzędu.
  8. Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 240 cm x 240 cm.
  9. Szerokość otworu wejściowego wynosi 120 cm.
  10. Drzwi są przeźroczyste, kontrastowo oznaczone.

Przestrzeń za wejściem

  1. Na parterze budynku na wprost drzwi znajduje się tablica informacyjna.
  2. Po lewej stronie znajduje się Dziennik Podawczy z częściowo obniżoną ladą.
  3. Po prawej stronie znajduje się Punkt Obsługi Interesanta, tam sprawnie załatwisz sprawę.
  4. Punkt Obsługi Interesanta znajduje się na parterze.
  5. Komunikacja pionowa i pozioma spełnia wymagania określone w przepisach dotyczących warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie oraz w przepisach przeciwpożarowych.
  6. Na parterze budynku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
  7. Urząd posiada pętle indukcyjne wspomagające słyszenie.
  8. Osoby niesłyszące oraz głuchonieme mają możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie. Osoba uprawniona, która zamierza korzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
  9. Ze względów technicznych (brak windy) nie jest możliwy wstęp osób z niepełnosprawnością ruchową do wszystkich pomieszczeń Urzędu. Winda przy obiekcie nie jest możliwa do realizacji ze względu na jego położenie na działce, jak i w obrębie dróg publicznych i pożarowych.
  10. Urząd zapewnia wstęp do budynku osobom korzystającym z psa asystującego.
  11. W Urzędzie ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami opiera się na wsparciu udzielanym przez osoby funkcyjne.
  12. Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  13. Pomieszczenia są dobrze oświetlone.
  14. Urząd posiada lupę powiększająca, podświetlaną.

Ciągi poziome

  1. Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
  2. Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.

Ciągi pionowe

  1. Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów.

Schody

  1. Schody nie pozwalają na dostęp do wszystkich pomieszczeń osobom poruszającym się na wózku.
  2. Ciągi schodów składają się średnio z 11 stopni.
  3. Stopnie mają wysokość średnio 15 centymetrów.
  4. Przy schodach znajdują się po obu stronach poręcze.
  5. Stopnie są oznaczone kontrastowo.

Pomieszczenia

  1. Około 15% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.

Aplikacje mobilne

Libiąż – https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.emsi.libiaz