-
UWAGA
Wpisu do CEIDG dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek CEIDG-1 (w załączniku) należy wypełnić pismem wyraźnym bez skreśleń i poprawek, zgodnie z instrukcją wypełniania wniosku.
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
Formularz wniosku CEIDG-1 może stanowić:
- Wniosek o wpis przedsiębiorcy do CEIDG
- Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG oraz innych danych
- Wniosek o zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej
- Wniosek o wznowienie wykonywania działalności gospodarczej
- Wniosek o wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG
Wniosek CEIDG-1 dodatkowo posiada w zależności od potrzeb przedsiębiorcy załączniki:
-
- Część CEIDG-MW – służy do wpisania dodatkowych miejsc wykonywania działalności gospodarczej,
- Część CEIDG-RB – służy do podania informacji o rachunkach bankowych,
- Część CEIDG-RD – służy do wpisania dodatkowych rodzajów działalności gospodarczej,
- Część CEIDG-SC – służy do określenia udziału w spółkach cywilnych,
- Część CEIDG-ZS – służy do ustanowienia zarządcy sukcesyjnego,
- Część CEIDG-POPR – służy do dokonywania korekt w przypadku pomyłek przy wypełnianiu wniosku o wpis do CEIDG.1. Ważny dowód osobisty (lub paszport) do wglądu;
2. W przypadku obcokrajowców, o których mowa w art. 4 ust. 2 ustawy dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych
w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2018 r., poz. 649), oryginał dokumentu potwierdzającego aktualny status pobytu na terytorium RP albo jego notarialnie lub urzędowo uwierzytelnioną kopię (dokument do wglądu);
3. Jeżeli przedsiębiorca nie posiada numeru PESEL okazuje paszport albo inny dokument potwierdzający jego tożsamości i obywatelstwo
MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU
Urząd Miejski w Libiążu, ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż,
Wydział Spraw Obywatelskich
pok. 103, I piętro,
tel. 32 624 92 38
OPŁATY
Wniosek o wpis do CEIDG jest wolny od opłat.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIANIA SPRAWY
Organ gminy przesyła wniosek o wpis do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia otrzymania poprawnego wniosku.
Wniosek o wpis do CEIDG, przedsiębiorca składa w wybranym przez siebie urzędzie gminy osobiście albo wysyła przesyłką rejestrowaną, po uprzednim poświadczeniu własnoręczności podpisu przez notariusza. Organ gminy potwierdza tożsamość wnioskodawcy składającego wniosek i potwierdza wnioskodawcy, za pokwitowaniem przyjęcie wniosku, przekształca wniosek na formę dokumentu elektronicznego, opatruje go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, umożliwiającym identyfikację osoby przesyłającej wniosek.
Ponadto od 1 stycznia 2017 r. można zarejestrować firmę w CEIDG przez telefon, dzwoniąc po numer 801 055 088. Więcej informacji na stronie www.biznes.gov.pl
SPOSÓB ODWOŁANIA
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy,Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
UWAGA
- Jeżeli wniosek o wpis do CEIDG jest niepoprawny, organ gminy niezwłocznie wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku, wskazując uchybienia, w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
- Domniemywa się, że dane wpisane do CEIDG są prawdziwe. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną zgłoszeniem do CEIDG nieprawdziwych danych.
- Przedsiębiorca rejestrując firmę w CEID zostanie automatycznie zarejestrowany w ZUS (jako płatnik składek) i w urzędzie skarbowym. W przypadku ZUS odpowiednie druki można dołączyć do wniosku CEIDG-1 przy rejestracji, bądź w terminie 7 dni od terminu rozpoczęcia działalności gospodarczej zgłosić się do ubezpieczeń w ZUS.
- Jeśli przedsiębiorca będzie płacić VAT, najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia sprzedaży towarów lub świadczenia usług objętych VAT należy złożyć we właściwym urzędzie skarbowym druk zgłoszeniowy VAT-R. Można go także dołączyć do wniosku o rejestrację w CEIDG.
- Aktualne formularze wniosków i instrukcje ich wypełniania dostępne są również na stronie internetowej ceidg.gov.pl w zakładce „formularze i instrukcje”.
ZAŁĄCZNIKI
-CEIDG-1 – wniosek o wpis.
-CEIDG-MW – dodatkowe miejsca wykonywania działalności gospodarczej.
-CEIDG-RD – dodatkowe kody PKD.
-CEIDG-RB – informacja o rachunkach bankowych.
-CEIDG-SC – udział w spółkach cywilnych.
-CEIDG-PN – udzielone pełnomocnictwa.
-CEIDG-POPR – korekty do wniosku o wpis.
-CEIDG-ZS – zarządca sukcesyjny.
-Instrukcja wypełniania wniosku CEIDG.
-Pełnomocnictwo. -
UWAGA
Procedura wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
– do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo,
– powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa),
– powyżej 18% zawartości alkoholu,Do spożycia poza miejscem sprzedaży (detal),
Do spożycia w miejscu sprzedaży (gastronomia),
Wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
Wydawanie zezwoleń cateringowych,Procedura obejmuje również:
Zmianę danych zawartych w wydanych zezwoleniach na sprzedaż napojów alkoholowych,
Rezygnację z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
WYMAGANE DOKUMENTY
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych, do którego należy dołączyć następujące dokumenty:
- Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych (np. akt własności, umowa najmu, dzierżawy bądź użyczenia),
- Pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
- Decyzję właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu lub warunkowym zatwierdzeniu zakładu,
2. Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika do załatwienia czynności wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej lub
pełnomocnictwo notarialneMIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU
Urząd Miejski w Libiąż
ul. Działkowa 1
Dziennik podawczyOPŁATY
Podstawowe opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
– 525,00 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
– 525,00 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu,
– 2.100,00 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia
w terminie do dnia 31 stycznia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.Opłata za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
– 37.500,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa – wnosi 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
– 37.500,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) – wnosi 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
– 77.000,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu – wnosi 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
Opłata za korzystanie z zezwolenia wnoszona jest na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do dnia 31 stycznia, 31 maja, 30 września danego roku kalendarzowego.
W roku uzyskania zezwolenia, opłaty naliczonej od podstawowych wysokości dokonuje się przed odbiorem zezwolenia w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Opłata za jednorazowe zezwolenia, wnoszona jest na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia w wysokości odpowiadającej 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń.
Opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dokonuje się na konto:
Urząd Miejski w Libiążu
47 1240 4155 1111 0010 6069 7364
w Banku PKO S.A. ul. Wojska Polskiego 2 o/ Libiąż
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Do jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku. Jeżeli wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego to wówczas do dwóch miesięcy.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie ul. Lea 10 za pośrednictwem Burmistrza Libiąża w terminie 14 dni od daty doręczenia zezwolenia.
PODSTAWA PRAWNA
– art.106 § 5 Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
– art. 18 ust. 3 a oraz art. 181 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
– Uchwały Nr XLII/296/2018 Rady Miejskiej w Libiążu z dnia 14 września 2018 r. w sprawie w sprawie zasad usytuowania na terenie gminy Libiąż, miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych,
– Uchwały Nr XLII/295/2018 Rady Miejskiej w Libiążu z dnia 14 września 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy Libiąż.SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Libiążu
ul. Działkowa 1
pokój nr 103, I piętro
tel. 32 624-92-38
ZAŁĄCZNIKI
– Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem sprzedaży
– Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscu sprzedaży
– Wniosek na jednorazową sprzedaż
– Wniosek o wydanie zezwolenia cateringowego na sprzedaż napojów alkoholowych
– Wniosek o zmianę danych w wydanych zezwoleniach na sprzedaż napojów alkoholowych
– Zgłoszenie rezygnacji z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
-
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką.
- Załączniki do wniosku:
a) kserokopia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem lub dokumenty poświadczające co najmniej 5-letnią praktykę
w zakresie wykonywania tego transportu; przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy (dotyczy przedsiębiorcy osobiście wykonującego transport drogowy i zatrudnionych kierowców),
b) zaświadczenie z rejestru skazanych lub oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne: karne skarbowe, przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, ochronie środowiska lub warunkom pracy i płacy albo innym przepisom dotyczącym wykonywania zawodu,
c) oświadczenie o spełnianiu przez przedsiębiorcę wykonującego osobiście transport drogowy wymagań określonych w przepisach ustawy o transporcie drogowym i przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz w innych przepisach określających wymagania
w stosunku do kierowców,
d) oświadczenie dotyczące zatrudniania kierowców spełniających wymagania określone
w przepisach ustawy o transporcie drogowym i przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo
o ruchu drogowym oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców,
e) kserokopia dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego pojazdu wraz z wpisem
o dopuszczeniu do ruchu jako taksówki osobowej, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tego pojazdu – również dokument potwierdzający prawo do dysponowania nim,
f) pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika,
g) potwierdzenie wniesienia opłaty. -
Do wszystkich kserokopii dokumentów należy przedstawić do wglądu ich oryginały.
MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU
Urząd Miejski w Libiąż
ul. Działkowa 1
Dziennik podawczyOPŁATY
- Opłata za udzielenie licencji uzależniona jest od wnioskowanego okresu jej ważności:
a) 2 – 15 lat – 200 zł;
b) 16 – 30 lat – 250 zł;
c) 31 – 50 lat – 300 zł. - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł.
- Opłaty za udzielenie licencji i opłaty skarbowej należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Libiążu
NUMER KONTA:
47 1240 4155 1111 0010 6069 7364Potwierdzenie wniesienia opłaty należy załączyć do wniosku.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Niezwłocznie, gdy sprawa nie wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – nie dłużej jednak niż miesiąc od daty otrzymania wszystkich dokumentów koniecznych do rozpatrzenia wniosku.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Burmistrza Libiąża w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postepowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, że takiej decyzji nie można zaskarżyć do Sądu Administracyjnego.
PODSTAWA PRAWNA
- Art. 35 i art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.
z 2018 r. Nr 98, poz. 2096, z późn. zm.) - § 1 pkt. 4 i § 3 pkt 3 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U.
z 2013 r. poz. 713). - § 1 pkt 2, § 2 ust. 1 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 916).
- Cześć IV kol. 3 Wykazu przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia stanowiącego załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1044, z późn. zm.).
- Art. 5 ust. 1 pkt 3, art. 6, art.7, art. 8, art. 14 ust. 2, art. 17 i art. 41 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 58, z późn. zm.).
INFORMACJE DODATKOWE
Oświadczenia o niekaralności, o których mowa w pkt. 2 lit. b „Dokumentów od wnioskodawcy (strony)” składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
W przypadku zmiany danych zawartych w licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić
z wnioskiem o zmianę jej treści, nie później niż 28 dni od daty ich powstania.SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Libiążu
ul. Działkowa 1
pokój nr 103, I piętro
tel. 32 624-92-38ZAŁĄCZNIKI
– Wniosek o wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
– Oświadczenie o spełnianiu wymagań ustawy o transporcie drogowym
-
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o zmianę licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką, w związku ze zmianą danych w niej zawartych
- Załączniki do wniosku:
a) kserokopia aktualnego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego pojazdu wraz z wpisem
o dopuszczeniu do ruchu jako taksówki osobowej, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tego pojazdu – również dokument potwierdzający prawo do dysponowania nim,b) dotychczasowa licencja na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
c) pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika,
d) potwierdzenie wniesienia opłat.
Do wszystkich kserokopii dokumentów należy przedstawić do wglądu ich oryginały.
MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU
Urząd Miejski w Libiąż
ul. Działkowa 1
Dziennik podawczyOPŁATY
- Opłata za zmianę licencji uzależniona jest od okresu jej ważności:
- a) 2 – 15 lat – 20 zł;
- b) 16 – 30 lat – 25 zł;
- c) 31 – 50 lat – 30 zł.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł.
- Wpłat z tytułu opłaty za zmianę licencji i opłaty skarbowej należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Libiążu.
NUMER KONTA:
74 8444 0008 0020 0250 3471 0001
Potwierdzenie wniesienia opłaty należy załączyć do wniosku.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
- W dniu złożenia kompletnego wniosku.
- W szczególnych przypadkach, po pozostawieniu kompletnych dokumentów, w umówionym ze stroną terminie – do 30 dni.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Burmistrza Libiąża w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
PODSTAWA PRAWNA
- 7 i art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
- 35 i art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
- 1 pkt. 4) rozporządzenie Ministra Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 24 czerwca 2013 r., poz. 713).
- 6 i § 26 rozporządzenie Ministra Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. 2013, poz. 916).
- Część IV kol. 3 Wykazu przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia stanowiącego załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
UWAGI
W przypadku zmiany danych zawartych w licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę jej treści, nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Libiążu
ul. Działkowa 1
pokój nr 103, I piętro
tel. 32 624-92-38ZAŁĄCZNIKI
-
Podmiot korzystający ze środowiska ma obowiązek:
SPORZĄDZIĆ SPRAWOZDANIE
(do końca miesiąca następującego po każdym półroczu!!!)WPŁACIĆ NALEŻNA OPŁATĘ
(na konto Urzędu Marszałkowskiego)OPŁATY ZA KORZYSTANIE ZE ŚRODOWISKA:
1. Wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza:- procesy technologiczne,
- przeładunek benzyn silnikowych,
- kotłownie,
- silniki spalinowe (samochody, autobusy, maszyny robocze, ciągniki rolnicze),
- chów lub hodowla drobiu,
2. Pobór wód – z własnych ujęć:
- wody podziemne,
- powierzchniowe,
3. Wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi:
- ścieki,
- wody chłodnicze,
- wody opadowe lub roztopowe,
- wody zasolone,
- wody wykorzystane, odprowadzane z obiektów chowu lub hodowli ryb lub innych organizmów wodnych,
4. Składowanie odpadów.
Miejsce składania sprawozdań:
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Departament Budżetu i Finansów
Ul. Racławicka 56
30 – 017 Kraków
oraz
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska
Zwolnienie z obowiązku wniesienia opłaty nie zwalnia z obowiązku składania wykazów o zakresie korzystania ze środowiska!!!!
Więcej informacji: www.malopolskie.pl/srodowisko lub
tel. (12) 63-03-203, 63-03-162, 63-03-163, 63-03-164, 63-03-329.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
(Dz. U. z 2001 r. Nr 62, poz. 627 z późniejszymi zmianami) -
Przedsiębiorca wprowadzający na terytorium kraju produkty w opakowaniach i produkty wymienione w załącznikach nr 2 (baterie, akumulatory) i 3 (opony, oleje) do ustawy.
OPŁATA PRODUKTOWA:
Przedsiębiorca podlegający art. 1 ustawy ma obowiązek zapewnienia odzysku, a w szczególności recyklingu odpadów opakowaniowych i poużytkowych.
Przedsiębiorca podlegających ustawie ma obowiązek ZŁOŻYĆ:
• ZAWIADOMIENIE (art. 9 ust. 4),
• Roczne sprawozdanie o wysokości należnej opłaty produktowej OŚ-OP1 (art. 15)
(do 31 marca następnego roku!!!),
• Wpłacić należną OPŁATĘ PRODUKTOWĄ (na konto Urzędu Marszałkowskiego).
Miejsce składania sprawozdań:
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Departament Budżetu i Finansów
Ul. Racławicka 56
30 – 017 KrakówWięcej informacji: www.malopolskie.pl/produktowa lub tel. (12) 63-03-101.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie
gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej
(tekst jednolity: Dz. U. Nr 90 z 2007 r. poz. 607 z późn. zm.).
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
Kierownik Wydziału
Roma Bigaj, wew. 138, (32) 624-92-38
Działalność gospodarcza:
Katarzyna Wiażewicz, wew. 138, (32) 624-92-38
Sprawy społeczne
Karolina Kudas, wew.140, (32) 624-92-40
Referat ewidencji ludności i dowodów osobistych:
Kierownik Referatu:
Sylwia Smolik, wew. 114, (32) 624-92-14
Ewidencja ludności, dowody osobiste:
Sylwia Smolik, wew. 114, (32) 624-92-14
Agnieszka Domagała, wew. 232, (32) 624-92-62