-
UWAGA
1. W przypadku przygotowania nieruchomości do zbycia wnioskodawca zostanie powiadomiony o terminie i warunkach przetargu.2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia na Dzienniku Podawczym w Libiążu – pokój nr 1WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
1. Wniosek o nabycie gminnej nieruchomości gruntowej w drodze przetargu (druk do pobrania poniżej).2. Dokumenty należy składać na Dzienniku Podawczym – pokój 1.3. Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek 7:00-16:00, wtorek – czwartek – 7:00 – 15:00, piątek 7:00 – 14:00.OPŁATY
Nie pobiera się.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Indywidualnie.SPOSÓB ODWOŁANIA
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
- Uchwała Rady Miejskiej w Libiążu Nr XXIX/158/2005 z dnia 25 lutego 2005 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia oraz wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Libiąż, (t.j. Dz. Urz. Wojew. Małop. z 07.12.2021 r. poz. 7300).
- Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanego RODO informuję, iż:
- Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Miejski w Libiążu danych osobowych jest Burmistrz Libiąża. Adres Urzędu Miejskiego w Libiążu: ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż, tel. 32 627 13 11.
- Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a RODO Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mailowym iod@libiaz.pl, tel. 32 627 13 11.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji złożonego wniosku w sprawie dotyczącej zbywania nieruchomości gminnych, zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO na podstawie przepisów prawa, a w zakresie danych dodatkowych (np. ułatwiających kontakt z klientem) na podstawie zgody. Podając dane nieobowiązkowe (telefon, adres e-mail) wyraża Pan/Pani zgodę na ich przetwarzanie dla potrzeb niezbędnych do realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3, dane te będą przetwarzane wyłącznie w celu usprawnienia kontaktu organu z klientem.
- Pozyskane od Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. W szczególnych przypadkach na podstawie właściwie skonstruowanych, zapewniających bezpieczeństwo danym osobowym, umów powierzenia danych do przetwarzania, jeżeli jest to niezbędne do wykonywania zadań Urzędu. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: dostawcy systemów informatycznych i usług IT na rzecz Administratora, operatorzy pocztowi i kurierzy, banki w zakresie realizacji płatności i inne podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, podmioty będące stroną postępowania administracyjnego.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa i instrukcji kancelaryjnej.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (możliwość istnieje, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych).
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podanie przez Panią/Pana jest obowiązkowe, z wyjątkiem danych dodatkowych, np. ułatwiających kontakt. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały decyzjom podejmowanym w sposób zautomatyzowany (bez udziału człowieka) oraz nie będą podlegały profilowaniu.
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Architektury, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Libiążu, ul. Działkowa 1, pok. nr 11, tel. (32) 624-92-29.
ZAŁĄCZNIKI
-
UWAGA
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia na Dzienniku Podawczym w Libiążu – pokój nr 1.
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
- Wniosek o nabycie gminnej nieruchomości gruntowej w trybie bezprzetargowym (druk do pobrania poniżej).
- Dokumenty należy składać na Dzienniku Podawczym – pokój 1.
- Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek – 7:00-16:00, wtorek – czwartek 7:00 – 15:00, piątek – 7:00 -14:00.
OPŁATY
Nie pobiera się
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Indywidualnie
SPOSÓB ODWOŁANIA
Nie przysługuje
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
- Uchwała Rady Miejskiej w Libiążu Nr XXIX/158/2005 z dnia 25 lutego 2005 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia oraz wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Libiąż, (t.j. Dz. Urz. Wojew. Małop. z 07.12.2021 r. poz. 7300).
- Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanego RODO informuję, iż:
- Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Miejski w Libiążu danych osobowych jest Burmistrz Libiąża. Adres Urzędu Miejskiego w Libiążu: ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż, tel. 32 627 13 11.
- Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a RODO Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mailowym iod@libiaz.pl, tel. 32 627 13 11.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji złożonego wniosku w sprawie dotyczącej zbywania nieruchomości gminnych, zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO na podstawie przepisów prawa, a w zakresie danych dodatkowych (np. ułatwiających kontakt z klientem) na podstawie zgody. Podając dane nieobowiązkowe (telefon, adres e-mail) wyraża Pan/Pani zgodę na ich przetwarzanie dla potrzeb niezbędnych do realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3, dane te będą przetwarzane wyłącznie w celu usprawnienia kontaktu organu z klientem.
- Pozyskane od Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. W szczególnych przypadkach na podstawie właściwie skonstruowanych, zapewniających bezpieczeństwo danym osobowym, umów powierzenia danych do przetwarzania, jeżeli jest to niezbędne do wykonywania zadań Urzędu. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: dostawcy systemów informatycznych i usług IT na rzecz Administratora, operatorzy pocztowi i kurierzy, banki w zakresie realizacji płatności i inne podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, podmioty będące stroną postępowania administracyjnego.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa i instrukcji kancelaryjnej.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (możliwość istnieje, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych).
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podanie przez Panią/Pana jest obowiązkowe, z wyjątkiem danych dodatkowych, np. ułatwiających kontakt. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały decyzjom podejmowanym w sposób zautomatyzowany (bez udziału człowieka) oraz nie będą podlegały profilowaniu.
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Architektury, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Libiążu, ul. Działkowa 1, pok. nr 11, tel. (32) 624-92-29.ZAŁĄCZNIKI
-
UWAGA
Nieruchomość gruntowa oddana w użytkowanie wieczyste może być sprzedana wyłącznie użytkownikowi wieczystemu. Z dniem zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości wygasa, z mocy prawa, uprzednio ustanowione prawo użytkowania wieczystego.W razie wygaśnięcia użytkowania wieczystego opłata roczna z tytułu użytkowania wieczystego za rok, w którym prawo wygasło, podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do czasu trwania użytkowania wieczystego w tym roku.WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
1. Wniosek o sprzedaż prawa własności nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego.2. Załączniki:– kserokopia aktu notarialnego lub decyzji oddającej nieruchomość w użytkowanie wieczyste,– dokumenty potwierdzające następstwo prawne.3. Dokumenty należy składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Libiążu (pok. nr 1) lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż.4. Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek: 7.00 – 16.00; wtorek – czwartek: 7.00 – 15.00; piątek: 7.00 – 14.00.OPŁATY
Opłaty skarbowej nie pobiera się.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Do 3 miesięcy od daty złożenia wniosku.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA
– Art. 32 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.– Uchwała Nr XXIX/158/2005 Rady Miejskiej w Libiążu z dnia 25 lutego 2005 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia oraz wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Libiąż.Zgodnie z art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych informuję, że: administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Libiążu, w związku z wykonywaniem zadań publicznych, jest Burmistrz Libiąża. Miejscem zbierania i przetwarzania danych osobowych jest siedziba Urzędu Miejskiego w Libiążu 32-590 Libiąż, ul. Działkowa 1. Zbierane dane osobowe są przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa i nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. Podawanie danych osobowych w zakresie wymaganym obowiązującymi przepisami prawa jest obligatoryjne. W pozostałych przypadkach podawanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz możliwość ich poprawiania zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych. W tym zakresie można zwrócić się pisemnie do Burmistrza Libiąża w trybie art. 33 ww. ustawy.INFORMACJE DODATKOWE
Cena sprzedaży nieruchomości ustalona jest na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego i w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.Na poczet ceny nieruchomości gruntowej sprzedawanej jej użytkownikowi wieczystemu zalicza się kwotę równą wartości prawa użytkowania wieczystego tej nieruchomości, określoną według stanu na dzień sprzedaży.SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Architektury, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Libiążu, ul. Działkowa 1, pok. nr 11, tel. (0 32) 624-92-28.ZAŁĄCZNIKI
-
UWAGA
W przypadku zbywania nieruchomości osobom fizycznym i prawnym pierwszeństwo w ich nabyciu przysługuje osobie, która jest najemcą lokalu mieszkalnego, a najem został nawiązany na czas nieoznaczony.WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
1. Wniosek o sprzedaż nieruchomości lokalowej na rzecz dotychczasowego najemcy w trybie bezprzetargowym.2. Dokumenty należy składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Libiążu (pok. nr 1) lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego ul. Działkowa 1 32-590 Libiąż.3. Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek: 7.00 – 16.00; wtorek – czwartek: 7.00 – 15.00; piątek: 7.00 – 14.00.OPŁATY
Opłaty skarbowej nie pobiera się.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Do 3 miesięcy od daty złożenia wniosku.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA
– Art. 34 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.– Uchwała Nr XXIX/158/2005 Rady Miejskiej w Libiążu z dnia 25 lutego 2005 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia oraz wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Libiąż.Zgodnie z art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych informuję, że: administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Libiążu, w związku z wykonywaniem zadań publicznych, jest Burmistrz Libiąża. Miejscem zbierania i przetwarzania danych osobowych jest siedziba Urzędu Miejskiego w Libiążu 32-590 Libiąż, ul. Działkowa 1. Zbierane dane osobowe są przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa i nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. Podawanie danych osobowych w zakresie wymaganym obowiązującymi przepisami prawa jest obligatoryjne. W pozostałych przypadkach podawanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz możliwość ich poprawiania zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych. W tym zakresie można zwrócić się pisemnie do Burmistrza Libiąża w trybie art. 33 ww. ustawy.INFORMACJE DODATKOWE
Cena nieruchomości lokalowej ustalona jest na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego.
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Architektury, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Libiążu, ul. Działkowa 1, pok. nr 11, tel. (0 32) 624-92-28.ZAŁĄCZNIKI
-
UWAGA
Najemcy lokalu mieszkalnego przysługuje pierwszeństwo w jego nabyciu pod warunkiem zawarcia umowy najmu na czas nieoznaczony.
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
- Wniosek o sprzedaż nieruchomości lokalowej na rzecz najemcy w trybie bezprzetargowym.
- Załączniki:
– umowa najmu na czas nieoznaczony.
- Dokumenty należy składać na Dzienniku Podawczym Urzędu Miejskiego w Libiążu lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż.
- Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek: 7.00 – 16.00; wtorek – czwartek: 7.00 – 15.00; piątek: 7.00 – 14.00.
OPŁATY
Opłaty skarbowej nie pobiera się.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Do 3 miesięcy od daty złożenia wniosku.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
- Uchwała Rady Miejskiej w Libiążu Nr XXIX/158/2005 z dnia 25 lutego 2005 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia oraz wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Libiąż, (t.j. Dz. Urz. Wojew. Małop. z 05.06.2018 r. poz. 3989).
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), zwanego RODO informuję, iż:
- Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Miejski w Libiążu danych osobowych jest Burmistrz Libiąża. Adres Urzędu Miejskiego w Libiążu: ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż, tel. 32 627 13 11.
- Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a RODO Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mailowym iod@libiaz.pl, tel. 32 627 13 11.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji złożonego wniosku dotyczącego oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste, zgodnie z:
– ustawą z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
– ustawą z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych.
Dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO na podstawie przepisów prawa, a w zakresie danych dodatkowych (np. ułatwiających kontakt z klientem) na podstawie zgody. Podając dane nieobowiązkowe (telefon, adres e-mail) wyraża Pan/Pani zgodę na ich przetwarzanie dla potrzeb niezbędnych do realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3, dane te będą przetwarzane wyłącznie w celu usprawnienia kontaktu organu z klientem.
- Pozyskane od Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. W szczególnych przypadkach na podstawie właściwie skonstruowanych, zapewniających bezpieczeństwo danym osobowym, umów powierzenia danych do przetwarzania, jeżeli jest to niezbędne do wykonywania zadań Urzędu. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: dostawcy systemów informatycznych i usług IT na rzecz Administratora, operatorzy pocztowi i kurierzy, banki w zakresie realizacji płatności i inne podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa i instrukcji kancelaryjnej.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (możliwość istnieje jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych).
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podanie przez Panią/Pana jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały decyzjom podejmowanym w sposób zautomatyzowany (bez udziału człowieka) oraz nie będą podlegały profilowaniu.
INFORMACJE DODATKOWE
Cena sprzedaży nieruchomości ustalana jest na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego i w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Architektury, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Libiążu, ul. Działkowa 1, pok. nr 11, tel. 32 624-92-28.
ZAŁĄCZNIKI
– Wniosek o sprzedaż nieruchomości lokalowej na rzecz dotychczasowego najemcy
-
UWAGA
Nieruchomość gruntowa oddana w użytkowanie wieczyste może być sprzedana wyłącznie użytkownikowi wieczystemu. Z dniem zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości wygasa, z mocy prawa, uprzednio ustanowione prawo użytkowania wieczystego.
W razie wygaśnięcia użytkowania wieczystego opłata roczna z tytułu użytkowania wieczystego za rok, w którym prawo wygasło, podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do czasu trwania użytkowania wieczystego w tym roku.
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
- Wniosek o sprzedaż prawa własności nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego.
- Załączniki:
- kserokopia aktu notarialnego oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste,
- dokumenty potwierdzające następstwo prawne.
- Dokumenty należy składać na Dzienniku Podawczym Urzędu Miejskiego w Libiążu lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż.
- Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek: 7.00 – 16.00; wtorek – czwartek: 7.00 – 15.00; piątek: 7.00 – 14.00.
OPŁATY
Opłaty skarbowej nie pobiera się.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Do 3 miesięcy od daty złożenia wniosku.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
- Uchwała Rady Miejskiej w Libiążu Nr XXIX/158/2005 z dnia 25 lutego 2005 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia oraz wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Libiąż, (t.j. Dz. Urz. Wojew. Małop. z 05.06.2018 r. poz. 3989).
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), zwanego RODO informuję, iż:
- Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Miejski w Libiążu danych osobowych jest Burmistrz Libiąża. Adres Urzędu Miejskiego w Libiążu: ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż, tel. 32 627 13 11.
- Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a RODO Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mailowym iod@libiaz.pl, tel. 32 627 13 11.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji złożonego wniosku dotyczącego oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste, zgodnie z:
– ustawą z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
– ustawą z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych.
Dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO na podstawie przepisów prawa, a w zakresie danych dodatkowych (np. ułatwiających kontakt z klientem) na podstawie zgody. Podając dane nieobowiązkowe (telefon, adres e-mail) wyraża Pan/Pani zgodę na ich przetwarzanie dla potrzeb niezbędnych do realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3, dane te będą przetwarzane wyłącznie w celu usprawnienia kontaktu organu z klientem.
- Pozyskane od Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. W szczególnych przypadkach na podstawie właściwie skonstruowanych, zapewniających bezpieczeństwo danym osobowym, umów powierzenia danych do przetwarzania, jeżeli jest to niezbędne do wykonywania zadań Urzędu. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: dostawcy systemów informatycznych i usług IT na rzecz Administratora, operatorzy pocztowi i kurierzy, banki w zakresie realizacji płatności i inne podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa i instrukcji kancelaryjnej.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (możliwość istnieje jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych).
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podanie przez Panią/Pana jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały decyzjom podejmowanym w sposób zautomatyzowany (bez udziału człowieka) oraz nie będą podlegały profilowaniu.
INFORMACJE DODATKOWE
Cena sprzedaży nieruchomości ustalana jest na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego i w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Na poczet ceny nieruchomości gruntowej sprzedawanej jej użytkownikowi wieczystemu zalicza się kwotę równą wartości prawa użytkowania wieczystego tej nieruchomości, określoną według stanu na dzień sprzedaży.
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Architektury, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Libiążu, ul. Działkowa 1, pok. nr 11, tel. 32 624-92-28.
ZAŁĄCZNIKI
– Wniosek użytkownika wieczystego o sprzedaż prawa własności nieruchomości