Skip to content
Dziś jest: 16 lipca, 2024
Stan powietrza: Brak indeksu (2024-07-16 04:25:09)
Urząd czynny 07:00 - 15:00
Godziny otwarcia: 
Interpretacja indywidualna przepisów prawa podatkowego
  • Przedmiot sprawy

    Usługa polega na wydawaniu na pisemny wniosek zainteresowanych indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie:

    ◦ podatku od nieruchomości

    ◦ podatku od środków transportowych

    ◦ podatku leśnego

    ◦ podatku rolnego

    ◦ opłaty skarbowej

    Sposób załatwienia sprawy

    Wniosek o interpretację indywidualną może dotyczyć zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. We wniosku należy:

    ◦ przedstawić wyczerpująco stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe,

    ◦ przedstawić własne stanowisko w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego,

    ◦ złożyć oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego; w razie złożenia fałszywego oświadczenia wydana interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych.

    Przedmiotem wniosku o interpretację indywidualną nie mogą być przepisy prawa podatkowego regulujące właściwość oraz uprawnienia i obowiązki organów podatkowych.

    Wniosek można złożyć osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP (wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany).

    Wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego może zostać złożony przez pełnomocnika. Do wniosku należy wówczas dołączyć pełnomocnictwo szczególne upoważniające pełnomocnika do działania w danej sprawie podatkowej (druk PPS-1)

    Opłaty

        I. Opłacie podlega:
        1) Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej od każdego przedstawionego we wniosku odrębnego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego – 40 zł
        2) Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej odrębnych stanów faktycznych lub zdarzeń przyszłych –  od każdego przedstawionego we wniosku odrębnego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego 40 zł.
    Opłatę należy uiścić do 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie interpretacji.
     
        II. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej). Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Libiążu (np. na poczcie, przelewem bankowym – bez ponoszenia dodatkowych opłat w banku PKO S.A. w Libiążu) i w kasie Urzędu. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
     
    Opłatę za wydanie interpretacji oraz opłatę skarbową za złożenie dokumentu pełnomocnictwa lub prokury należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Libiążu nr:
    47 1240 4155 1111 0010 6069 7364
     
     

    Termin załatwienia

    3 miesiące

     

    Jednostka odpowiedzialna  

    Wydział Podatków Lokalnych

    tel.32 624 92 20

    Tryb odwoławczy

    Na interpretację indywidualną przysługuje prawo wniesienia skargi z powodu jej niezgodności z prawem do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Libiąża.

    Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach, w terminie 30 dni od dnia doręczenia skarżącemu interpretacji.

    Podstawa prawna

    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa

    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

    Formularze

    Formularz pełnomocnictwa szczególnego PPS-1 – dostępny tutaj 

     

     

    Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
    Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz. Urz. UE L 119
    z 04.05.2016), zwanego RODO informuję, iż:
        1. Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Miejski w Libiążu danych osobowych jest Burmistrz Libiąża. Adres Urzędu Miejskiego w Libiążu:
    ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż, tel. 32 627 13 11.
        2. Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a RODO Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mailowym iod@libiaz.pl, tel. 32 627 13 11.
        3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego zgodnie z  ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa. Dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO na podstawie przepisów prawa, a w zakresie nieobowiązkowych danych (np. ułatwiających kontakt z klientem) na podstawie zgody. Podając dane nieobowiązkowe (telefon, adres e-mail) wyraża Pan/Pani zgodę na ich przetwarzanie dla potrzeb niezbędnych do realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3, dane te będą przetwarzane wyłącznie w celu usprawnienia kontaktu organu podatkowego z klientem.
        4. Pozyskane od Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. W szczególnych przypadkach na podstawie właściwie skonstruowanych, zapewniających bezpieczeństwo danym osobowym, umów powierzenia danych do przetwarzania, jeżeli jest to niezbędne do wykonywania zadań Urzędu. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: dostawcy systemów informatycznych i usług IT na rzecz Administratora, operatorzy pocztowi i kurierzy,  inne podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora.
        5. Dane oso­bowe będą prze­twa­rzane przez okres wynikający z przepisów prawa
    i instrukcji kancelaryjnej.
        6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (możliwość istnieje jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych).
        7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
        8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym, z wyjątkiem danych dodatkowych, np. ułatwiających kontakt z klientem. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych  zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y.
        9. Pani/Pana dane osobowe  nie będą podlegały decyzjom podejmowanym
    w sposób zautomatyzowany (bez udziału człowieka) oraz nie będą podlegały profilowaniu.