-
UWAGA
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia na Dzienniku Podawczym.
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
1. Wniosek o ustanowienie służebności gruntowej na nieruchomości gminnej (druk do pobrania poniżej) zawierający aktualne oznaczenie nieruchomości z ewidencji gruntów obciążanej i władnącej, opis przebiegu służebności z podaniem jej wymiarów wraz z załącznikiem mapowym wskazującym trasę przebiegu służebności, uwzględniającą jej długość i szerokość.
2. Dokumenty należy składać na Dzienniku Podawczym – pok. nr 1.
3. Godziny otwarcia Urzędu: poniedziałek 7.00 –16.00 wtorek – czwartek 7:00-15.00, piątek 7:00-14:00.
OPŁATYNie pobiera się.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄDIndywidualnie.
SPOSÓB ODWOŁANIANie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny.
- Uchwała Rady Miejskiej w Libiążu Nr XXIX/158/2005 z dnia 25 lutego 2005 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia oraz wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Libiąż, (t.j. Dz. Urz. Wojew. Małop. z 07.12.2021 r. poz. 7300).
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanego RODO informuję, iż:
- Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Miejski w Libiążu danych osobowych jest Burmistrz Libiąża. Adres Urzędu Miejskiego w Libiążu: ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż, tel. 32 627 13 11.
- Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a RODO Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mailowym iod@libiaz.pl, tel. 32 627 13 11.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji złożonego wniosku w sprawie obciążania nieruchomości gminnych ograniczonymi prawami rzeczowymi, zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami i kodeksem cywilnym. Dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO na podstawie przepisów prawa, a w zakresie danych dodatkowych (np. ułatwiających kontakt z klientem) na podstawie zgody. Podając dane nieobowiązkowe (telefon, adres e-mail) wyraża Pan/Pani zgodę na ich przetwarzanie dla potrzeb niezbędnych do realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3, dane te będą przetwarzane wyłącznie w celu usprawnienia kontaktu organu z klientem.
- Pozyskane od Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. W szczególnych przypadkach na podstawie właściwie skonstruowanych, zapewniających bezpieczeństwo danym osobowym, umów powierzenia danych do przetwarzania, jeżeli jest to niezbędne do wykonywania zadań Urzędu. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: dostawcy systemów informatycznych i usług IT na rzecz Administratora, operatorzy pocztowi i kurierzy, banki w zakresie realizacji płatności i inne podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, podmioty będące stroną postępowania administracyjnego.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa i instrukcji kancelaryjnej.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (możliwość istnieje, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych).
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podanie przez Panią/Pana jest obowiązkowe, z wyjątkiem danych dodatkowych, np. ułatwiających kontakt. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały decyzjom podejmowanym w sposób zautomatyzowany (bez udziału człowieka) oraz nie będą podlegały profilowaniu.
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Architektury, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Libiążu, ul. Działkowa 1, pok. nr 11, tel. (32) 624-92-29.ZAŁĄCZNIKI
-
UWAGA
Nieruchomość gminną można obciążyć na rzecz przedsiębiorcy lub właściciela innej nieruchomości (nieruchomości władnącej), który zamierza wybudować lub którego własność stanowią urządzenia służące do doprowadzania lub odprowadzania płynów, pary, gazu, energii elektrycznej, prawem polegającym na tym, że przedsiębiorca lub właściciel innej nieruchomości może korzystać w oznaczonym zakresie z nieruchomości obciążonej, zgodnie z przeznaczeniem tych urządzeń (służebność przesyłu/gruntowa).
WYMAGANE DOKUMENTY I MIEJSCE ICH SKŁADANIA
- Wniosek o ustanowienie służebności gruntowej/przesyłu związanej z umieszczeniem na nieruchomości gminnej urządzenia infrastruktury technicznej.
- Załączniki:
– 2 egz. mapy z naniesioną trasą przebiegu urządzenia infrastruktury technicznej na nieruchomości gminnej (mapę można uzyskać w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Chrzanowie, ul. Zielona 20),
– pełnomocnictwo (w przypadku ustanowienia).
- Dokumenty należy składać na Dzienniku Podawczym Urzędu Miejskiego w Libiążu lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż.
- Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek: 7.00 – 16.00; wtorek – czwartek: 7.00 – 15.00; piątek: 7.00 – 14.00.
OPŁATY
Opłaty skarbowej nie pobiera się.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
Indywidualnie.
SPOSÓB ODWOŁANIA
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
- Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Uchwała Rady Miejskiej w Libiążu Nr XXIX/158/2005 z dnia 25 lutego 2005 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, obciążenia oraz wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Libiąż, (t.j. Dz. Urz. Wojew. Małop. z 05.06.2018 r. poz. 3989).
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), zwanego RODO informuję, iż:
- Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Miejski w Libiążu danych osobowych jest Burmistrz Libiąża. Adres Urzędu Miejskiego w Libiążu: ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż, tel. 32 627 13 11.
- Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a RODO Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mailowym iod@libiaz.pl, tel. 32 627 13 11.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji złożonego wniosku dotyczącego oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste, zgodnie z:
– ustawą z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
– ustawą z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych.
Dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO na podstawie przepisów prawa, a w zakresie danych dodatkowych (np. ułatwiających kontakt z klientem) na podstawie zgody. Podając dane nieobowiązkowe (telefon, adres e-mail) wyraża Pan/Pani zgodę na ich przetwarzanie dla potrzeb niezbędnych do realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3, dane te będą przetwarzane wyłącznie w celu usprawnienia kontaktu organu z klientem.
- Pozyskane od Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. W szczególnych przypadkach na podstawie właściwie skonstruowanych, zapewniających bezpieczeństwo danym osobowym, umów powierzenia danych do przetwarzania, jeżeli jest to niezbędne do wykonywania zadań Urzędu. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: dostawcy systemów informatycznych i usług IT na rzecz Administratora, operatorzy pocztowi i kurierzy, banki w zakresie realizacji płatności i inne podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa i instrukcji kancelaryjnej.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (możliwość istnieje jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych).
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podanie przez Panią/Pana jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały decyzjom podejmowanym w sposób zautomatyzowany (bez udziału człowieka) oraz nie będą podlegały profilowaniu.
INFORMACJE DODATKOWE
Wynagrodzenie z tytułu ustanowienia służebności gruntowej/przesyłu ustalane jest w oparciu o operat szacunkowy sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego i ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
SPRAWĘ ZAŁATWIA
Wydział Architektury, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Libiążu, ul. Działkowa 1, pok. nr 11, tel. 32 624-92-28.
ZAŁĄCZNIKI